Om en arrangör vill boka dig får du en bokningsförfrågan. Arrangören hittar dig genom filtreringen eller din ansökning till ett gig.
Du ser din förfrågan i Bokningar, på din Dashboard och per mail.
❗️ Det är viktigt att du besvarar alla bokningsförfrågan du får. Din svarsfrekvens påverkar din synlighet på sidan. Artister med låg svarsfrekvens blir borttagna från plattformen.
Så hanterar du en bokningsförfrågan
Den vänstra sidan av förfrågan är en chatt där du kan kommunicera med bokaren. Den högra sidan är ett avtal som baseras på det bokaren har angett i sin förfrågan eller det ni kommer överens om.
Hantera olika datum och signera
I chatten ser du ett eller flera datum som arrangören vill boka dig.
Vi rekommenderar att du börjar chatta med arrangören så fort du får en förfrågan, även om du själv är osäker. Arrangörer väntar inte länge förrän de kontaktar fler artister.
Du kan acceptera ett eller flera datum.
Om du inte är nöjd med tex. priset behöver du meddela arrangören. Det är bara arrangören som kan ändra pris. Priset kan bara ändras fram till signering.
När du är nöjd med villkoren kan du gå vidare till att signera avtalet. Arrangören behöver också signera avtalet innan ni har en färdig bokning.
❗️När bokningen är signerad kan ni dela era kontaktuppgifter. Detta är en förmån som du inte får missbruka. När du blir bokad via Gigital är du en ambassadör för Gigital.
❗️Gigitals utbetalningar baseras på informationen i avtalet. Vi har inte möjlighet att kringgå villkoren som står i ert avtal. Om du eller arrangören vill göra ändringar efter signering behöver ni omedelbart ta kontakt med Gigital. Ändringar kan inte göras efter genomförd spelningar.
Hantera reseersättning
Läs mer i artikeln Ersättning för resa
Hantera medtagen utrustning
Läs mer i artikeln Ersättning för medtagen utrustning
Avbokningspolicy
Läs mer i Avbokningspolicy