Alla samlingar
FAQ Bokare
Pris och betalning
Hur funkar betalning för mig som kund?
Hur funkar betalning för mig som kund?

Du betalar till Gigital efter spelningen

Viktoryia Khromchanka avatar
Skrivet av Viktoryia Khromchanka
Uppdaterad för mer än en vecka sedan

Gigital hanterar alla in- och utbetalningar.

Beloppet som du ska betala utgår ifrån uppgifterna i din bokning:

  • Gage till artisten*

  • Hyra av utrustning* - frivillig tilläggstjänst

  • Reseersättning - frivillig tilläggstjänst

*Gigitals avgift tillämpas på gaget och hyran av utrustning, ej på reseersättningen.

Dina faktureringsuppgifter

Vid din första bokning kommer du bli ombedd att skriva in dina faktureringsuppgifter. Det kan du göra direkt i chatten/bokningen.

Du kan även lägga till och uppdatera dina faktureringsuppgifter under Inställningar.

Korrigera prisuppgifter
Efter genomförd spelning har du 24h att meddela Gigital i fall priset behöver korrigeras (tex om du och artister kom överens om något på plats eller om spelningen blev inställd). Om inget anges skickas en faktura automatisk. 

Villkor
Betalningen för allt som rör din bokning hanteras av Gigital.
Moms på 25% tillämpas på alla fakturor.

Fakturering via Stripe

Fakturering sker per automatik baserat på uppgifterna du har angivit i dina Inställningar och i din Bokning. Tillgängliga betalningsalternativ är kort eller inbetalning till bankgiro. Betalningsalternativ väljs efter att du har mottagit fakturan från Gigital. Fakturan skickas ut tidigast 7 dagar innan första speldatumet.

Gigital använder sig av Stripe för fakturering och inbetalning. Funktionaliteten och flödet är resultatet av ett digitaliseringsprojekt delfinansierat av TIllväxtverket.

Fick du svar på din fråga?